İlgi yönetmeliğin 144. maddesinde işletmelerin mesleki eğitimle ilgiligörev ve sorumluluklarının yerine getirilmesi ile yükümlülüklere yer verilmiştir.
Buna göre; öğrencilerin işletmede yapacakları mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim, bu eğitime katılacak öğrenci sayısı ve eğitimin uygulanışıyla ilgili esasları düzenleyen tutanağın işletme belirleme komisyonuyla birlikte imzalanması ve eğitimin çalışma takvimine uygun olarak yaptırılması, mesleki eğitim için gerekli olan temrin malzemesiyle araç-gerecin tarafınızca temin edilmesi, öğrencilerin devam durumlarını izleyerek devamsızlıklarını ve hastalık izinlerini iki iş günü içinde elektronik ortamda veya yazılı olarak ilgili okul müdürlüğüne bildirilmesi, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için okulla işbirliği yaparak gerekli tedbirlerin alınması, öğrencilerin iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunması, teşhis ve tedavileri için 6331 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında gerekli önlemleri alınması, öğrencilerin ilgili döneme ait puan çizelgelerini, dönem sonundan beş gün önce kapalı zarf içinde ilgili okul müdürlüğüne teslim edilmesi, koordinatör olarak görevlendirilen öğretmenlerin görevlerini yerine getirmesinde gerekli kolaylığın sağlanması, belirlenen tarihte görevine gelmeyen veya görevini usulüne göre yürütmeyen öğretmenlerin okul müdürlüğüne bildirilmesi, öğrencilerin, günde sekiz saatten fazla, meslekleri dışındaki işlerle bağımsız olarak 6/4/2004 tarihli ve 25425 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine aykırı işlerde çalıştırılmaması, personele sunulan ulaşım, yemek, il dışında mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim görenler için barınma gibi sosyal hizmetlerden yararlandırılması,
Okulumuz MESEM sistemine kayıtlı kişilerin ve öğrencilerin Aylık ödemelerinin devlet desteği beklenmeden her ayın 10'unakadar eksiksiz düzenli olarak yapılması, yapılan ödemelerin ödeme bilgilerinin okulumuza uygun kanallar ile bildirilmesi ve yapılan belgelendirme karşılığı devlet katkısının ödemesinin gerçekleşme durumunun okul ile koordineli takip edilmesi, ödemeler için öğrencilerin değil iş yeri yetkilisinin okul ile iletişime geçmesi,
Yükümlülüklerinizin tam metni için yazımız ekindeki yönetmelik sayfasını incelemeniz hususlarında;
Gereğini bilgilerinize rica ederim.
Uzm. Öğrt. Saffet ALPTEKİN
Okul Müdürü
Ekler:
2- Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği - Beşinci Bölüm
3- Devlet Katkısı Uygulaması Hakkında Usul Ve Esaslar
Adres:
Cemalpaşa Mh. Ordu Cd. No99 Seyhan/ADANA
Telefon
03224533100